Courier Service

Courier Service

Join Us

Merbok Forum

Catok(Sangkar Pikat)

>> Thursday, November 12, 2009

Sebenarnya bukan niat hati nak beli benda ni, hati tertarik bila kawan tunjuk catok baru dia. Sambil duk belek hati perkenan pada buatan tangan tukang dan rupa bentuk pintu catok. Dah merata saya pusing kedai burung, berbagai rupa bentuk yang saya lihat takda satu pun yang tertarik dihati. Harga plak mencecah hingga rm500. Mungkin bagi peminat denak tekukur memang tak ambil pusing pasal cetok ni..asalkan boleh masuk dan bawak ke hutan dah cukup. Tetapi bagi menilai erti seni serta kehalusan, inilah dia..



Dalam gambar ni, ada 2 jenis catok yang sama tapi tak serupa sebab dah minat saya tempah dua buah. Dulu, saya guna catok labu tanduk kerbau(100% tanduk) pastu saya jual sebab orang minat. Tapi. sekarang bila ingat balik rasa nyesal gak jual sebab dah payah nak dapat catok tanduk kerbau sekarang. Buat perhiasan pun cantek. Jenis yang ada sekarang ini, bukan tak bagus cuma kaki pikat sekarang lebih selesa mengguna catok macam ni sebab mudah dibawa terutama yang menguna motorsikal lagi pun jimat ruang.


Setelah beberapa hari menerima dua catok yang saya tempah ni, saya pun alter la..seperti letak kapet dan varnish kasi kilat. Denagn cara begitu ia catok akan tahan lama lagi.

2 comments:

ayamskudai@yahoo.com November 22, 2009 at 10:17 PM  

salam,
cantik cetok ni...berapa duit..

Post a Comment

Forum Community

Merbok Forum

EDISI LAMAN WEB

Merbok Forum Merbok Forum Merbok Forum Merbok Forum Bird Forum Bird Forum Merbok Forum Merbok Forum Merbok Forum bakal melahirkan sebuah buku berbentuk E-BOOK tidak lama lagi. Ianya berkaitan Burung Merbok dan Tekukur penuh dengan informasi dan padat dengan tips-tips yang berguna bagi pengemar burung.

FORUM NEWS LETTER

Penyerahan T-Shirt 'Ekslusif' Merbok Forum Edisi Pertama
Penyerahan T-Shirt Merbok Forum T-Shirt Merbok Forum
Edisi ke-2 bakal muncul tidakj lama lagi..!Tempahan kini dibuka.

RANKING / BIRD TOPSITE

TOP SITE Photobucket Bird Top Site Bird Site Bird Site Bird Site Bird Site Bird Site Bird Site

LINK US (BLOG AND FORUM)

Link Us (opy/paste into your own (website or blog)
Merbok Forum Laman Warisan Laman Warisan
Powered By Blogger

Back to TOP