Courier Service

Courier Service

Join Us

Merbok Forum

Buat Racik Ayam dan Tali Kaki

>> Saturday, January 9, 2010

Masa lapang tak bagi can....

Waktu yang terluang selepas balik keje, saya pun mula menyanyam tali kaki sambil buat racik ayam. Mula-mula kekok jugak dibuatnya sebab dah lama sangat meningalkan aktiviti keras tangan ni. Pelan-pelan saya ingat balik cara-cara nya akhirnya berjaya jugak saya siap dua tiga mata racik ayam. Sebenarnya buat racik ayam dengan racik burung tak jauh beza cuma saiz nya saja. Puas saya merayau cari bahan untuk buat racik sebab dulu kedai yang saya biasa pegi dah tak ujud lagi nasib baik jumpa jugak bahan-bahan.

Tahun baru ni serba serbinya baru pikat baru... racik baru.....boleh katakan semuanya baru maklumlah baru nak mula balik mikat. Member mikat pun ramai ak yang baru. Member lama semua tak jumpa lagi tak tahu mana pegi. Kenelah cari member baru nampaknya.

Cerita pasal racik ni..dulu saya guna benang nylon saja untuk buat peambut dia tapi sekarang dah ada benang pancing braded lebihh tahan lasak dan tahan lama. Tali tangsi untuk buat gelung pun ah ada yang tahan lentur dan tak patah kalau dulu saya guna cap ikan je..Apa pun saya buat untuk guna sendiri je..

0 comments:

Post a Comment

Forum Community

Merbok Forum

EDISI LAMAN WEB

Merbok Forum Merbok Forum Merbok Forum Merbok Forum Bird Forum Bird Forum Merbok Forum Merbok Forum Merbok Forum bakal melahirkan sebuah buku berbentuk E-BOOK tidak lama lagi. Ianya berkaitan Burung Merbok dan Tekukur penuh dengan informasi dan padat dengan tips-tips yang berguna bagi pengemar burung.

FORUM NEWS LETTER

Penyerahan T-Shirt 'Ekslusif' Merbok Forum Edisi Pertama
Penyerahan T-Shirt Merbok Forum T-Shirt Merbok Forum
Edisi ke-2 bakal muncul tidakj lama lagi..!Tempahan kini dibuka.

RANKING / BIRD TOPSITE

TOP SITE Photobucket Bird Top Site Bird Site Bird Site Bird Site Bird Site Bird Site Bird Site

LINK US (BLOG AND FORUM)

Link Us (opy/paste into your own (website or blog)
Merbok Forum Laman Warisan Laman Warisan
Powered By Blogger

Back to TOP