Courier Service

Courier Service

Join Us

Merbok Forum

Habuan Hujung Minggu

>> Saturday, March 27, 2010

Taji 2" Hampir Tikam Denak...

Macam biasalah kalau cuti hujung minggu kalau tak mikat burung mikat ayam, kedua-dua ni memang dah lama jadi sahabat kembar tak bleh nak pisah dah. Sharul jiran saya hari jumaat dah tanya nak mikat mana minggu ni..saya kata ikut suka lah saya tak kisah janji pikat trurun laman.

Hari ahad kami turun dikawasan yang berhampiran je..malas  rasanya nak main jauh sebab kekadang pegi jauh pun balik kosong gak. Lebih baik gi dekat je..Laman pertama kat kebun sayur yang dikatakan Sharul ada ayam main area situ. Tapi pagi tu sekor pun tak kedengaran. Laman dua, kawasan sawti berbukit kami redah sampai puncak bumit. Sejurus kami berhentikan motor je..tiga pat ekor ayam tengah lawan kokok..pe lagi masing2 carik laman la..saya himpit suara yg agak kasar sket dan bunyik kokok agak tua.

Pikat dah tak sabar nak keluar laman saya mula risau sebab denak dah lawan kokok dengan ayam hutan. Saya pun ambil keputusan pasang satu kepala racik saja(racik laga) terus nyorok selang tiga batang sawit. Baru nak nyalakan rokok..peruupphhhhhh....perupphhhhh...saya pun intaio sket denak dah berlaga dgn ayam hutan. Saya terus ehhhemmm....saja tak nak bagi berlaga lama sebab denak muda lagi..terus pegi kat laman AH mula nak terbang tapi bedebuk jatuh kaki dah kene dua mata racik..belek punya belek dalam hati kata sib baik halau cepat kalu tak mahu tembus dada denak ni..dua inci selusuh AH saya pun pe lagi terus nyembleh..tengok jam dah pukul 1100am. Sharul tak berhasil. Kami pun ambil keputusan balik awal.

0 comments:

Post a Comment

Forum Community

Merbok Forum

EDISI LAMAN WEB

Merbok Forum Merbok Forum Merbok Forum Merbok Forum Bird Forum Bird Forum Merbok Forum Merbok Forum Merbok Forum bakal melahirkan sebuah buku berbentuk E-BOOK tidak lama lagi. Ianya berkaitan Burung Merbok dan Tekukur penuh dengan informasi dan padat dengan tips-tips yang berguna bagi pengemar burung.

FORUM NEWS LETTER

Penyerahan T-Shirt 'Ekslusif' Merbok Forum Edisi Pertama
Penyerahan T-Shirt Merbok Forum T-Shirt Merbok Forum
Edisi ke-2 bakal muncul tidakj lama lagi..!Tempahan kini dibuka.

RANKING / BIRD TOPSITE

TOP SITE Photobucket Bird Top Site Bird Site Bird Site Bird Site Bird Site Bird Site Bird Site

LINK US (BLOG AND FORUM)

Link Us (opy/paste into your own (website or blog)
Merbok Forum Laman Warisan Laman Warisan
Powered By Blogger

Back to TOP