Courier Service

Courier Service

Join Us

Merbok Forum

Ladung Dah Nak Penuh

>> Friday, April 9, 2010

Sesak...
Nampak gaya kene buat ladung lagi...kalau tak pun buat dua tingkat..sekali beli jagung 5 kilo..nak sembelih isi tak banyak mana pun...nak ikat dah takde ruang nak sangkut

5 comments:

Zack April 9, 2010 at 8:36 PM  

wow BL dah sosak tu,kuk dah ponoh pos jo ke gadong.....he3bilolah agak eh ladung den buleh ponoh mcm tu....

SangGuna May 25, 2010 at 7:20 PM  

Salam,

Kenapa simpan semua burung yg dapat dlm ladung, bukan semua yg kita dapat burung baik2, bukan semua boleh jadi pikat, apa kata klu dapat yg kodi2 punya tu lepaskan aje.
Disebabkan ada golongan pemikat yg suka simpan burung dalam ladung tak ira baik ketak ada sesetengah tempat kat kampung aku burung hutan langsung takde nak mengajau pun susah, itu blm lagi dgn yg tangkap dgn jaring.
lepaskan aje klu burung tu tak elok.
Ini cuma pendapat klu tak suka maaf.
Terima kasih

BL May 25, 2010 at 9:25 PM  

SangGuna,
Bukan taknak lepaskan semua dalam ladung tu burung baik..saya tak simpan burung tak baik..dan saya tak mikat kalau kawasan tu burung kodi je...
Pasanan saya: kalau ada pikat baik..kita cuba himpit burung celir barulah kita tahu tekat mana kemampuan pikat kita..

SangGuna May 26, 2010 at 9:50 PM  

Steady lah kau bro,
byk betul kau dapat burung baik, kita kat melaka ni nak klu naik johor, pahang kadang2 susah nak dapat burung baik, tangkap pun buat stim aje, baguslah klu kau dapat tangkap burung baik, datang le kat tempat aku melaka, jalan2 bawak pikat boleh kita mikat sama2 dgn org melaka. emaille aku kat perhangan@gmail.com.
Tahniah la bro byk awak dapat burung baik, klu datang melaka boleh le bg saya sekor burung baik awak.
T.kasih

BL May 26, 2010 at 11:01 PM  

SangGuna
Nak penuhkan ladung ambik masa jugak bro...bukan satu hari leh penuh..seusia dgn pikat. Saya dah lama tahu kat johor mang banyak burung sebab kurang orang situ main..kalau kat KL sampai takde laman nak main..jgn kata sekor kalau nak satu reban pun amik lah..

Post a Comment

Forum Community

Merbok Forum

EDISI LAMAN WEB

Merbok Forum Merbok Forum Merbok Forum Merbok Forum Bird Forum Bird Forum Merbok Forum Merbok Forum Merbok Forum bakal melahirkan sebuah buku berbentuk E-BOOK tidak lama lagi. Ianya berkaitan Burung Merbok dan Tekukur penuh dengan informasi dan padat dengan tips-tips yang berguna bagi pengemar burung.

FORUM NEWS LETTER

Penyerahan T-Shirt 'Ekslusif' Merbok Forum Edisi Pertama
Penyerahan T-Shirt Merbok Forum T-Shirt Merbok Forum
Edisi ke-2 bakal muncul tidakj lama lagi..!Tempahan kini dibuka.

RANKING / BIRD TOPSITE

TOP SITE Photobucket Bird Top Site Bird Site Bird Site Bird Site Bird Site Bird Site Bird Site

LINK US (BLOG AND FORUM)

Link Us (opy/paste into your own (website or blog)
Merbok Forum Laman Warisan Laman Warisan

Back to TOP