Courier Service

Courier Service

Join Us

Merbok Forum

Sesi Memanaskan Badan

>> Thursday, November 19, 2009

Tak sampai 2 second terus lambung guk..

Tuan punya pikat ni dulu, ada banyak pikat kesemua pikat dia power2 belaka sebab saya sendiri sudah melihat dan mendengar. Jadi dah tak tahu nak bawak pikat mana. Setiap kali dia pergi mikat tak kurang 4 eko dia akan bawak.


Memandangkan saya dah lama meningalkan arena pikat dan sudah takde pikat lagi..jadi saya pun mintaklah dia seko..dia kata "ada seko ni guk dua tapi 'isi' memang banyak, saya dah tingalkan(tak bawak) pikat tu selama setahun dan sudah bunuh 10 eko..kalau nak amik lah" bederau darah saya dengar dia kata cam tu..keesokkan hari nya tu dia bawak pikat tu..kat rumah saya.

Belek punya belek memang gaya pikat banyak. Syoknya tak terkata maklumlah dah lama tak main pikat asik duk tengok laporan orang je..kalau dulu masa tengah menganas saya ingat forum ni tak cukup nak wat laporan hehehee...

Pastu dia kata pikat ni plak ada gagap dia dah lupa berapa kali gagap sebab boleh dikatakan kesemua pikat dia yang saya dengar ada ggap. Bila dah gantung kat sangkar layan sementara saya pun dengar dia anguk 15x..fuuhh..kalau dulu orang dah kira macam tu gagap abis.

Jadi, hari ni..hari pertama saya bawak pikat tu bersama tuan baru dia. Saya pun carik lokasi berangau dan pacak tampa racik. Tak sampai 2 second terus lambung guk..15 minit bunyi tampa henti burung hutan pun sampai angau..pikat apa lagi anguk angau la..kaku.kakaku...kaku.kakaku...kaku.kakaku...kaku.kakaku...uuiisshhh panjang aih anguk dia..tang gagap tu yg tak tahan tuh..BH pun takleh tahan bedesupp..melayang terus ke pikat..pe lagi anguk lagi..letih aihh nak tiru anguk depa..."ehhemmmm...! dua2 eko panjang tengkok. Bunyi tu datang dari saya sebab taknak bagi berlaga lagi pun tak pasang racik..mampuih pikat kene tala nanti..BH pun siiuuuppp...belah...puashati saya sebab dapat kasi panas pikat balik.


2 jam training cukup la...esok sambung lagi..pastu bila sikap dah abis siap la BH kat utan tuh...

1 comments:

xreal006 November 22, 2009 at 11:44 AM  

tudia segak berdiri pikat bl nie..mendada mcm itik noo..

Post a Comment

Forum Community

Merbok Forum

EDISI LAMAN WEB

Merbok Forum Merbok Forum Merbok Forum Merbok Forum Bird Forum Bird Forum Merbok Forum Merbok Forum Merbok Forum bakal melahirkan sebuah buku berbentuk E-BOOK tidak lama lagi. Ianya berkaitan Burung Merbok dan Tekukur penuh dengan informasi dan padat dengan tips-tips yang berguna bagi pengemar burung.

FORUM NEWS LETTER

Penyerahan T-Shirt 'Ekslusif' Merbok Forum Edisi Pertama
Penyerahan T-Shirt Merbok Forum T-Shirt Merbok Forum
Edisi ke-2 bakal muncul tidakj lama lagi..!Tempahan kini dibuka.

RANKING / BIRD TOPSITE

TOP SITE Photobucket Bird Top Site Bird Site Bird Site Bird Site Bird Site Bird Site Bird Site

LINK US (BLOG AND FORUM)

Link Us (opy/paste into your own (website or blog)
Merbok Forum Laman Warisan Laman Warisan
Powered By Blogger

Back to TOP