Courier Service

Courier Service

Join Us

Merbok Forum

Komplot Mikat Ayam Ngan Tekukur

>> Thursday, April 8, 2010

Komplot Mikat..
Saya sampai di lokasi yg dijanjikan lebih kurang jam 7.30am macam nak rak besit motor sebab takut lambat. Rashid kata lagi pagi lebih bagus..smpai di port menunggu Rashid tak sampai lagi..saya pun sms kata dia on de way..Tak lama tu Rashid pun sampai terus gi rumah Rizal..sampai je Rizal dgn Mohan dah stanby nak gi..lepak lebih kurang 10 minit kita orang terus gi carik sarapan pagi..apa2 pun perut kene iisi dulu..barulah pantas berjalan..
Cuaca pagi ni agak kelam mendung risau gak kalau2 turun ujan lebat jawap kensel je mikat. Sampai kami di Sg Cheding Rashid terus ke port pertama yang dikatakan ada BH gagap abis..dia orang pe lagi..carik laman lah..saya pun sibuk carik laman ayam..sunyi je pagi ni tak dengar kokok pun..masuk dalam sket baru dengar seko ayam tgh kokok..saya pun hempit..tak sempat nak hempit..ternampak ada orang tengah duk menungeng kemas racik..saya gi dekat rupanya anak cina tengah mikat ayam..umur lebih kurang 20'an la..saya tanya "ada dapat ka.?".."talak".."waahh...ayam manyak kuat munyi.."tanya budak cina tu..mana tidak nya..denak tak berhenti bunyi dari saya duk tunggu Rashid lagi..saya terus masuk dalam sket dari tempat cina tu..siap semua tunggu setengah jam AH tak sampai gak..

Saya pindah dan terus tinggalkan budak cina tu masuk lagi dalam..dengar seko bunyi kasar..terus pasang..lima minit denak kokok..puurrrr..AH terbang sampai depan laman denak..pusing..pusing..depan pikat taknak belaga..satu jam macam tu je..ranjau memang tak pasang kalau pasang dah lama bungkus AH tu..ambik pikat pindah laman lain..dengar kokok lagi..rterus pasang..denak tepuk AH pun sampai..taknak belaga gak..lama AH tu belah macam tu je..saya tak amik pikat saja biarkan Denak tetap buat keje duk kokok gak..sampai lagi seko..terus hingap atas pelepah sawit..bub..bub..bub..AH tepuk..Denak lawan tepuk...terus menjunam ke laman..duk pusing denak gak..pusing..pusing...siut tul lah..kenapa la tak nak belaga ni..ranjau plak tak pasang..saya pun ketuk2 pokok supaya AH blah..ini cara saya halau AH kalau taknak masuk belaga..sebabnya AH akan ingat orang potong pelepah..kalau kita terus gi amik pikat AH akan jadi takut nampak kita..lain kalai kalau kita nak himpit lagi senang..Mikat kali ni..kosong gak..kul 3pm saya dah gerak balik rumah..Rashid terus dengan mikat burung..lainkali nak bawak denak muda(Denak Jenjjarum) plak..
Kumpau....!

Post a Comment

Forum Community

Merbok Forum

EDISI LAMAN WEB

Merbok Forum Merbok Forum Merbok Forum Merbok Forum Bird Forum Bird Forum Merbok Forum Merbok Forum Merbok Forum bakal melahirkan sebuah buku berbentuk E-BOOK tidak lama lagi. Ianya berkaitan Burung Merbok dan Tekukur penuh dengan informasi dan padat dengan tips-tips yang berguna bagi pengemar burung.

FORUM NEWS LETTER

Penyerahan T-Shirt 'Ekslusif' Merbok Forum Edisi Pertama
Penyerahan T-Shirt Merbok Forum T-Shirt Merbok Forum
Edisi ke-2 bakal muncul tidakj lama lagi..!Tempahan kini dibuka.

RANKING / BIRD TOPSITE

TOP SITE Photobucket Bird Top Site Bird Site Bird Site Bird Site Bird Site Bird Site Bird Site

LINK US (BLOG AND FORUM)

Link Us (opy/paste into your own (website or blog)
Merbok Forum Laman Warisan Laman Warisan
Powered By Blogger

Back to TOP